Sovint, quan hem de penjar un cartell d’una activitat, d’un torneig, d’un sorteig o d’una conferència a les xarxes socials intentem col·locar tota la informació en una mateixa imatge. (Així, si cal fer el WhatsApp de rigor amb el text i les icones ens serà més fàcil compartir-lo). S’agafa un format qualsevol per tal d’encabir-hi tota la informació, i es comparteix.

Doncs soc vingut a dir-vos que aquesta no és la millor manera de fer-ho. A les xarxes socials, més concretament a Instagram, que és el canal on més informació i cartells es pengen, és clau seguir aquestes indicacions:

U, separa la informació en més d’una imatge (si és quadrada millor), d’aquesta manera tot quedarà més clar i la informació més important, que ha d’anar a la primera imatge, ressaltarà encara més. Elements com el correu de contacte, l’espai per a fer la inscripció o la pàgina web poden anar, sense cap problema, en un segon terme. Hem de pensar que si a l’usuari li interessa l’activitat, ja mirarà la segona imatge, i la tercera, i la quarta.

No és recomanable intentar encabir tota la informació d’una activitat en una sola imatge; millor sempre en dues o tres.

Dos, com que guanyarem espai, el cartell serà visualment més atractiu, i en conseqüència, el mur del perfil, també. I tres, si la imatge 1 no ha captat l’atenció de l’usuari, al cap d’uns minuts, quan entri de nou a Instagram, li apareixerà la imatge 2 de la publicació (l’aplicació ho fa de manera automàtica). Aquest fet que augmenta les possibilitats que vegi aquella informació i interactuï amb el contingut.

En el cas que la publicació contingui molta informació, una opció és crear tantes imatges com calguin (màxim 10). Fins i tot, podem preparar un primer disseny que actuï només de portada, i tots els altres, d’informació. Ara bé, no hem d’oblidar que les xarxes socials permeten acompanyar les imatges amb text, i que és allà on podem posar els aspectes més complementaris.

Les històries d’Instagram, una altra qüestió rellevant

En una societat cada vegada més immediata, les històries d’Instagram (que duren només 24 hores) prenen molta força, ja que allò passa en aquell moment i no cal cap d’uns dies. Les publicacions com a tal són més eternes, i els usuraris solen prescindir-ne més. Per aquest motiu, cal també anunciar aquesta mena d’activitat a les històries d’Instagram. Tenim dues opcions: d’una banda, compartir la publicació, fet que permetrà clicar-la i veure-la. Aquí és important editar una mica la història per fer-la atractiva.

I de l’altra, preparar un disseny exclusiu (amb el format adequat). En aquest cas, cal tenir en compte que tampoc no podem posar tota la informació, sinó que ha d’actuar com a reclam. Cap a la publicació, cap al perfil o cap a una pàgina web, des d’on podran llegir tota la informació.

Relacionat amb això, cal concretar que Instagram no permet posar enllaços a les publicacions, però sí que és possible fer-ho a les històries. Per tant, per poc que tinguem opció, cal inserir un enllaç a cada història per guanyar interacció i visibilitat.

En conclusió, a l’hora de penjar cartells a Instagram, és important discernir bé la informació més important, i deixar els altres aspectes per més imatges o pel text. Si pengem més d’una imatge, l’aplicació ens ajudarà a guanyar interacció. I si fem una història, cal tenir clar que només dura 24 h, i que ha de ser un reclam del tema en qüestió; no ha de tenir tota la informació.

Comparteix:

Twitter
LinkedIn
Facebook